Alla inlägg under november 2011

Av bokpussel - 2 november 2011 21:48

För er som inte vet vad NaNoWriMo är, kolla in den här hemsidan: http://www.nanowrimo.org 


Min NaNoWriMo är i alla fall lite trögstartad, eftersom jag bara har en väldigt, väldigt, väldigt grundläggande handling och inte särskilt välutvecklade karaktärer (de som har namn och funktion är lyckligt lottade). Hittills har jag skrivit 1738 ord och detta har hunnit hända:

Min ena huvudperson (som inte är min huvudsakliga huvudperson) är ute på en promenad. Han har filosoferat lite och stirrat (han skulle ha kallat det betraktat) på min andra huvudperson och hennes kompis som suttit och pratat om kompisens nya pojkvän. Eftersom huvudperson nummer ett är nekromantiker är det helt normalt beteende för honom att stirra på folk. :) 


Min andra huvudperson Alice, har förutom att suttit på en bänk även hunnit med att byta några ord med sin pappa, varit inne på facebook, kommit ihåg lite minnen och tagit sig till skolan där hon just nu har språklektion. Det känns inte som att det här kommer bli så actionspäckat just nu. Hur jag ska få in odöda personer och lyckats döda någon är mig en gåta.


Inte blir det lättare av att jag nu skriver i tredjeperson, fast jag egentligen tycker att det är betydligt lättare att "spotta ord" i förstaperson. Den här bloggposten gick t.ex på fem minuter och den är hela 238 ord!


Någon annan som har NaNo-tankar att dela med sig av? (Jag är intresserad av allt!)

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards