Direktlänk till inlägg 2 februari 2013

Tankar över januari 2013

Av bokpussel - 2 februari 2013 18:45

Detta blir det första sammanfattande månadsinlägg jag skriver, så det är nog lite trevande. 

 

I januari hade jag tre mål:


  • Läsa ut minst två böcker av följande: Jonathan Strange & Mr Norrell, Ringaren i Notre Dame, Rubinrot, Patient 67
  • Publicera en nyskriven bokrecension på bloggen
  • Fixa bok till den lilla bokcirkeln

Jag ger mig själv godkänt på alla punkter. Jag läste ut Jonathan Strange & Mr Norrell och publicerade någon slags recension på den, läser Amerikanska Gudar i bokcirkeln, och läste visserligen bara ut halva Ringaren i Notre Dame, men då den var uppdelad i två böcker räknar jag den ändå som en bok och som godkänt. Jag är enväldigt domare här och det är underbart!


De tre böcker jag läste i januari:

Jonathan Strange & Mr Norrell av Susanna Clarke (5/5)

Pojkarna av Jessica Schiefauer (3/5)

Ringaren i Notre Dame Del 1 - Narren av Victor Hugo (Betygsätter delarna tillsammans senare)

 

Det har hittills inte blivit av något med min läshalvtimme som jag skulle ta. Hade helt glömt bort den. Är ändå hyfsat nöjd med att ha läst ut tre böcker och påbörjat en fjärde och femte. 

 

I februari hoppas jag kunna läsa lite fler böcker med kvinnliga huvudpersoner... är lite less efter Alkemisten och Jonathan Strange & Mr Norrell, som båda satte kvinnor i positionen att vänta på och stödja sin man. Ringaren i Notre Dame är såklart inte mycket bättre och knappast Amerikanska Gudar heller (även om alla uppräknade förstås inte är lika illa på illaskalan). 

 

 

Nya mål för februari

 

  • Läsa ut Alkemisten
  • Börja läsa Rubinrot
  • Läsa Ringaren i Notre Dame Del 2 - Upploppet
  • Fortsätta läsa Amerikanska gudar (Ja, detta är en viktig punkt...)
  • Publicera minst en bokrecension/bokreflektion/bokanalys (allt beroende på hur ambitiös jag känner mig)

 


 
 
iso

iso

7 februari 2013 13:25

Jonathan strange & mr Norrell vill jag också läsa

http://coffincutie.blogg.se

bokpussel

8 februari 2013 01:17

Gör det! Det är en bra bok ^^

 
[Anna]

[Anna]

8 februari 2013 07:29

Angående Midnight sun så skrev hon bara 264 sidor och sedan la hon ner det när någon gav ut det på internet innan hon ens var färdig. Så hon har lagt ut Midnight sun på sin hemsida så man får tanka hem det hon skrivit men det står även att hon kanske kommer ändra sig om att skriva klart den. Hoppas på det! :)

http://bokraden.blogspot.com

bokpussel

8 februari 2013 12:40

Okej, då förstår jag!
Jo, det vore intressant med Edwards historia...

 
Emmas Bokhylla

Emmas Bokhylla

10 februari 2013 12:28

Vad tycker du om Amerikanska Gudar? Jag läste den när den kom på svenska första gången och gillade verkligen. Funderar allvarligt på att läsa om den, men förhoppningen om at tjag älskar den lika mycket igen!

http://www.emmasbokhylla.blogg.se

bokpussel

11 februari 2013 19:38

Hittills tycker jag att den är väldigt bra, spännande och rätt mysig. Har läst ungefär halva.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av bokpussel - 25 oktober 2013 22:11

Eftersom jag är så sanslöst dålig på att blogga tänkte jag passa på att skriva ett kort inlägg. Planen är att ett mindre genomarbetat inlägg ska få mig att bli mer sugen på att skriva. Detta är ingen riktig recension men jag har läst ut "Det svart...

Av bokpussel - 23 mars 2013 16:00


  Snyggt skriven handling (med spoiler för serien) finns här   Den röda handsken är den andra boken i en serie. Då den första boken, Den vita handsken, hade en historia som kändes fullständig faller boken lite smått i uppföljarspåret och är ...

Av bokpussel - 17 mars 2013 13:00

Börjar nu närma mig slutet i boken Rubinröd (som jag läser på tyska tack vare awesome kompis till mig som lånat mig boken!). Fullständig (svensk) titel på boken är Rubinröd - Tidlös kärlek men faktum är att boken inte alls innehållit särskilt mycket ...

Av bokpussel - 13 mars 2013 14:00

Under sportlovet fick jag en lite släng av något och lånade vampyrböcker på biblioteket, med en liten tanke på att ha vampyrtema i min läsning. Det gav mig fyra böcker men två lämnade jag bakom mig när jag lämnade min hemstad för min andra stad och n...

Av bokpussel - 3 mars 2013 13:15

Mina mål för februari: Läsa ut Alkemisten *klarat* Börja läsa Rubinrot *klarat* Läsa Ringaren i Notre Dame Del 2 - Upploppet *klarat* Fortsätta läsa Amerikanska gudar *klarat och läst ut* Publicera minst en bokrecension/bokreflektion/bokanaly...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards