Direktlänk till inlägg 17 februari 2013

Känslor precis efter en utläsning

Av bokpussel - 17 februari 2013 23:00

Bokcirkelmänniska, du vet vem du är, om du läser det här så behöver du bara veta att jag började läsa Amerikanska Gudar ikväll någon timme efter vår chatt och kunde sedan inte sluta. 


Följande innehåller alltså SPOILERS för dig (om inte du gjort samma sak). (Och för alla som planerar att läsa Amerikanska Gudar av Neil Gaiman, även om jag bara tänker avreagera mina känslor för kapitel 17 och framåt här, inte specifika händelser eller karaktärer.)



-----



----



Hm. Jag satt några gånger och ropade rakt ut "GUD!" (på det där chockade sättet som inte har alls med religion att göra) några gånger, vilket var väldigt passande. Sjutton vilken irriterande awesome författare som har skrivit den här boken! Känner mig småkorkad och lurad också. Men på det där självklara sättet, som när mördaren avslöjas i en bra deckare. (I en dålig deckare känner man sig bara lurad, för det fanns inga förvarningar alls.)

AH! Jag tror jag älskar den här boken! 

 

En väldigt bra känsla. Finns bara en sådan där risk som jag skrev om i det här inlägget, att jag inte kommer kunna sova sen. Och än har jag ingen att diskutera med, för jag måste vänta in min bokcirkelmänniska. Ah, taskigt planerat av mig. Fast skönt att ha någon att prata med senare, förhoppningsvis känner hon som jag.

 

Nu har jag läst epilogen också. 

 

Sjutton att jag inte kopplat alla dessa saker! (Skulle skrivits med versaler om jag inte tyckt att det sett riktigt fult ut). Allt är ju uppenbart, tydligt, sammankopplat. Allt. 

 

Jag gillar det. Jag gillar det mycket. 

 

:)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av bokpussel - 25 oktober 2013 22:11

Eftersom jag är så sanslöst dålig på att blogga tänkte jag passa på att skriva ett kort inlägg. Planen är att ett mindre genomarbetat inlägg ska få mig att bli mer sugen på att skriva. Detta är ingen riktig recension men jag har läst ut "Det svart...

Av bokpussel - 23 mars 2013 16:00


  Snyggt skriven handling (med spoiler för serien) finns här   Den röda handsken är den andra boken i en serie. Då den första boken, Den vita handsken, hade en historia som kändes fullständig faller boken lite smått i uppföljarspåret och är ...

Av bokpussel - 17 mars 2013 13:00

Börjar nu närma mig slutet i boken Rubinröd (som jag läser på tyska tack vare awesome kompis till mig som lånat mig boken!). Fullständig (svensk) titel på boken är Rubinröd - Tidlös kärlek men faktum är att boken inte alls innehållit särskilt mycket ...

Av bokpussel - 13 mars 2013 14:00

Under sportlovet fick jag en lite släng av något och lånade vampyrböcker på biblioteket, med en liten tanke på att ha vampyrtema i min läsning. Det gav mig fyra böcker men två lämnade jag bakom mig när jag lämnade min hemstad för min andra stad och n...

Av bokpussel - 3 mars 2013 13:15

Mina mål för februari: Läsa ut Alkemisten *klarat* Börja läsa Rubinrot *klarat* Läsa Ringaren i Notre Dame Del 2 - Upploppet *klarat* Fortsätta läsa Amerikanska gudar *klarat och läst ut* Publicera minst en bokrecension/bokreflektion/bokanaly...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards