Direktlänk till inlägg 25 oktober 2013

Tråkigt att berörarserien är slut - för det är den väl?

Av bokpussel - 25 oktober 2013 22:11

Eftersom jag är så sanslöst dålig på att blogga tänkte jag passa på att skriva ett kort inlägg. Planen är att ett mindre genomarbetat inlägg ska få mig att bli mer sugen på att skriva.

Detta är ingen riktig recension men jag har läst ut "Det svarta hjärtat" av Holly Black idag och fy sjutton vad den boken var bra. Visst, inget regelrätt femstjärnigt mästerverk kanske men väldigt spännande. Jag gillar osäkerheten med mysterierna och att både Cassel och dem runtomkring honom är långt ifrån ärliga eller helgoda. Jag är väldigt svag för hela grejen med "bad guys".

Hade det inte varit för att jag läst ut några kapitel tidigare hade det nog räknats som att jag läst ut hela boken i ett kör och eftersom mitt lästempo börjat gå upp igen (läst ut fyra böcker i oktober) så är jag återigen nere på att bara hålla på med två böcker: en omläsning och en högläsning. Jag måste hitta något nytt. 


Det var det för idag. 

 

(Gick just in och läste mitt senaste blogginlägg bara för att se att det rörde "Den röda handsken". Och upptäckte då för första gången att jag i det inlägget råkat skriva "Den vita katten" fel inte bara en utan två gånger. Det blev lite lustigt.) 


 
 
Amanda (Pandan)

Amanda (Pandan)

4 november 2013 14:30

Jag verkar vara den enda som inte gillade den här serien, jag kom inte ens igenom ettan av någon anledning, men jag kanske borde ge den ett försök till? :)

http://bokpandan.blogspot.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av bokpussel - 23 mars 2013 16:00


  Snyggt skriven handling (med spoiler för serien) finns här   Den röda handsken är den andra boken i en serie. Då den första boken, Den vita handsken, hade en historia som kändes fullständig faller boken lite smått i uppföljarspåret och är ...

Av bokpussel - 17 mars 2013 13:00

Börjar nu närma mig slutet i boken Rubinröd (som jag läser på tyska tack vare awesome kompis till mig som lånat mig boken!). Fullständig (svensk) titel på boken är Rubinröd - Tidlös kärlek men faktum är att boken inte alls innehållit särskilt mycket ...

Av bokpussel - 13 mars 2013 14:00

Under sportlovet fick jag en lite släng av något och lånade vampyrböcker på biblioteket, med en liten tanke på att ha vampyrtema i min läsning. Det gav mig fyra böcker men två lämnade jag bakom mig när jag lämnade min hemstad för min andra stad och n...

Av bokpussel - 3 mars 2013 13:15

Mina mål för februari: Läsa ut Alkemisten *klarat* Börja läsa Rubinrot *klarat* Läsa Ringaren i Notre Dame Del 2 - Upploppet *klarat* Fortsätta läsa Amerikanska gudar *klarat och läst ut* Publicera minst en bokrecension/bokreflektion/bokanaly...

Av bokpussel - 28 februari 2013 21:00

En sak jag tänkte på under läsningen av Ringaren i Notre Dame, var att Claude Frollo stämmer rätt bra in på en personlighetstyp känd under namnet "Snäll Kille™". För er som inte är bekanta med detta uttryck så brukar det (och överhuvudtaget "sn...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2013
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards