Alla inlägg den 12 maj 2011

Av bokpussel - 12 maj 2011 09:16

Eftersom jag nyss har haft läsprovet i engelska B, finns det något bättre än att skriva lite om den senaste boken jag läst ut på engelska? Nej det gör det inte!


På baksidan av boken beskrivs Breathe av Cliff McNish som en skrämmande spökhistoria. Kanske är den också det, särskilt för den mest väntade målgruppen vilket bör vara barn i samma ålder som huvudpersonen, runt 12 år.


Breathe handlar om Jack, som tillsammans med sin mamma flyttar till ett gammalt hus efteratt Jacks pappa har dött. Boken handlar också om fyra spökbarn som hålls fångna i just det huset av "Spökmodern". Det visar sig att Jack har särskilda förmågor (tänk i stil med att se spöken) oc "Spökmodern" blir intresserad.


Berättelsen funderar på livet, döden, sorg och vad som händer efter döden. Jag gillar beskrivningen av spökena jättemycket och boken var lättläst och bra.


Jag tänker inte vara mer utförlig än så. Fast jag kan tillägga att boken har väldigt fina små bilder i början på varje kapitel. De där bilderna är förmoldigen det mest obehagliga i hela boken.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards