Alla inlägg den 5 december 2011

Av bokpussel - 5 december 2011 20:40

Idag läste jag ut min första bok sedan mitten av augusti! Man kan verkligen fråga sig vad jag gjort i september, oktober och november, egentligen? Faktum är att jag läst lite även då, men sedan tillfälligt lagt de böckerna på hyllan pga brist på motivation och tid. Den bok jag nu har klarat av tillhörde sektorn Skolarbete och därför kunde den inte hamna i det facket (men jag har hållit på i månader med att läsa den...). Det handlar om "Momo" (eller "Momo eller Kampen om tiden") av Michael Ende, som är en väldigt söt, fantasifull och rätt filosofisk barnbok med tydliga drag av klassisk saga. Läste den i tyskan så det är nu den andra bok på tyska, om man inte räknar barnbilderböcker och förenklade böcker, som jag har läst. Originaltiteln är för övrigt den härliga "Momo, oder Die Seltsame Geschichte von den Zeit-Dieben und von dem Kind, das den Menschen die gestohlene Zeit zurückbrachte". (På svenska ungefär: "Momo, eller den sällsamma historen om tidstjuvarna och om barnet som gav människorna den stulna tiden tillbaka".)


Återkommer kanske med längre tankar om själva boken när jag har tid.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards