Alla inlägg den 3 mars 2013

Av bokpussel - 3 mars 2013 13:15

Mina mål för februari:

  • Läsa ut Alkemisten *klarat*
  • Börja läsa Rubinrot *klarat*
  • Läsa Ringaren i Notre Dame Del 2 - Upploppet *klarat*
  • Fortsätta läsa Amerikanska gudar *klarat och läst ut*
  • Publicera minst en bokrecension/bokreflektion/bokanalys (allt beroende på hur ambitiös jag känner mig) *klarat med Alkemisten och Är Claude Frollo en snäll kille?-texten*

Klarade alla mål utan tvekan. Det enda som tog tid var att börja läsa Rubinrot då kombinationen tyska och lånad bok försvårade lite, och fortsätter försvåra lite. Språket visade sig inte vara så svårt trots allt, men då den är lånad av en vän vill jag vara försiktig med den och kan inte släpa runt på den hur som helst (och det är mest i släpsituationer jag läser). 

 

I februari har jag läst ut följande böcker (med litet betyg inom parentes):

 

Alkemisten av Paul Coelho (1/5)

Ringaren i Notre Dame del två: Upploppet av Victor Hugo (hela boken 3/5)

Amerikanska Gudar av Neil Gaiman (4,5/5)

Natten innan de hängde Ruth Ellis av Margareta Strömstedt (4/5)

Vår sång blir stum av Maria Lang (2,5/5)

 

Hela fem böcker alltså! Jag är rätt nöjd, även om flertalet av böckerna var väldigt korta (under 200 sidor). Min favorit var Amerikanska gudar som synes, men Natten innan... var väldigt intressant och tänkvärd. Särskilt för mig som läst mycket bloggar om genus och feminism sista tiden.   

 

Nya mål för mars månad: 

  • Läsa ut Rubinrot 
  • Läsa ut minst två andra böcker (har två påbörjade redan och flera tågresor framför mig...)
  • Publicera minst en ny bokrecension/bokreflektion på bloggen

Skulle vilja lägga till "städa rummet", "öva instrument" och "var positiv" men det kanske inte har med böcker att göra riktigt... 

 

 

 

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards