Alla inlägg den 13 mars 2013

Av bokpussel - 13 mars 2013 14:00

Under sportlovet fick jag en lite släng av något och lånade vampyrböcker på biblioteket, med en liten tanke på att ha vampyrtema i min läsning. Det gav mig fyra böcker men två lämnade jag bakom mig när jag lämnade min hemstad för min andra stad och nu har jag redan tre dagar efter lovet läst ut de två jag tog med mig. Som dessutom var de tunnaste (att böcker lämnades från första början berodde på tung packning. Men jag har ångrat mig).


De böcker jag läst ut är Legend av Richard Matheson och Carmilla av Sheridan Le Fanu.

De som ligger hemma i fel stad är Gästspel av vampyr av Suzy McKee Charnas och Die Erben der Nacht - Nosferas av Ulrike Schweikert. 


Så... planerar ett besök på biblioteket i den här staden. Eventuellt att jag satsar lite på ungdomsvampyrer som fortsättningen av House of Night-serien eller Vampire Academy. Har också Changeless av Gail Carriger i bokhyllan som kan fungera som nödlösning. Andra tips mottages dock tacksamt. 


Vad finns det för bra böcker om/med vampyrer?

 

(En lista på böcker jag redan läst finnes här.) 

 

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards